فوز

فوز

برای ما رضای او

 

 

یا ابا صالح ادرکنی)عج(

دیده ام مانده به در تا که بیایی ای دوست                            رخ نورانی خود بنمایی ای دوست

چون گدایان درت تا به نوایی برسم                                 یاد من هم بده آداب گدایی ای دوست

در شهر حلّه جوان نصرانی بود که مادری مسلمان داشت و شیعه بود ، هر چه این مادر به فرزندش نصیحت می کرد و می گفت مادر بیا مسلمان شو ، پسر گوش نمی کرد ، می خندید و او را مسخره می کرد کار به جایی رسید که مادر دلسرد و مأیوس شد . یک روز گفت : پسرم دنیا پستی و بلندی دارد ، خوب و بد بسیار دارد حالا که به حرف من گوش نمی کنی من یک خواهش از تو دارم ، گفت : بگو مادر . گفت : پسرم اگر روزی آمد گرفتار شدی ، اگر روزی آمد تنها و بی کس شدی . در خانه هر کسی رفتی جوابت را نداد ، وقتی از همه قطع امید کردی ، متوسل شو به ابا صالح المهدی ، اگر از دل و جان صدایش بزنی کمکت می کند . جوان گفت : مادر جان ابا صالح کیه ؟ گفت پسرم او دادرس بیچارگان است ، او دوای دردمندان است .

چند وقت گذشت نزدیک پائیز بود این جوان شغلش روغن فروشی بود برای خرید روغن از شهر خارج شد ، روغنها را از چادر نشیانان خریداری کرد ، و در راه باز گشت تصمیم گرفت از شدّت خستگی نیمه شب در دل بیابان بماند و استراحت کند و فردا صبح حرکت کند ، از قضا عده ای که همراه او بودند همه دارایی اش را دزدیدند فردا ظهر از فشار گرما و تشنگی بیدار شد خودش را وسط بیابان تنها دید بلند شد ، گفت خدایا چکنم؟ من در این بیابان تنها جان می دهم کسی هم خبر ندارد ، آنچنان مضطرب شد و به حالت انابه افتاد ، یادش افتاد مادرش سفارش کرده بود : هر موقع مضطرب شدی و دادرسی پیدا نکردی بگو( یا ابا صالح ادرکنی ) چند مرتبه از سوز دل صدا زد ( یا اباصالح المهدی ) تا از هوش رفت .

یک وقت متوجه شد یک آقای زیبایی کنارش نشسته است با مهربانی خاص آب در دهانش می ریزد . حالا از زبان جوان گوش کنید تا این آب به گلویم رسید آنچنان گوارا بود که فوراً عطش من برطرف شد ، قوت گرفتم ایستادم ، سلام کردم ، گفتم آقا شما چه کسی هستی ؟ فرمودند : من حجة بن الحسن هستم . آی جوان وقتی به حله رسیدی مذهب مادرت را انتخاب کن ، گفتم باشد آقا ، به روی چشمم ، چند قدمی با آقا رفتم یک وقت با تعجب دیدم به شهر حله رسیدیم صدا زدم آقا حالا که لطف فرمودید مرا از هلاکت نجات دادید برویم خانه تا کارتان را تلافی کنم . فرمودند : نه هزاران گرفتار از شیعیان ما الان دارند من را صدا می زنند من باید بروم به دادشان برسم(1) .

1. گلواژه فاطمیه 2 ، ناشر: افق فردا ، 1382 ، ص64-67 به نقل از ره یافتگان وصال .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







طبقه بندی: داستانی  

سه شنبه 6 فروردين 1392 |
ثقلین

.شتاب کن که زود هم دیر است.
پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

موضوعات

قرآنی

روایات و احادیث

عهدین

شیطان پرستی

داستانی

 

مطالب اخیر

sms

هر روز یک آیه با تفسیر / هیچ مکانی فاقد حضور خداوند نیست!

معلم نمونه درآموزه های قرآنی

یا ابا صالح ادرکنی)عج(

چگونه امام زمان را در عمل یاری کنیم؟

قرآن، بهار، امام زمان)عج(

جملات واقعاَ...

ازدواج در چه سنی مناسب است؟

تکرار در قرآن

مبانی منشور وحدت اسلامی

انسان کامل به روايت قرآن

... بیا ...

فلسفه حجاب در اسلام چیست؟

نگاه اسلام به آشنایی بین دختر و پسر پیش از ازدواج چیست؟

دروغ

عوامل اصلی انجام گناه چیست؟

امام مهدی (عج) در قرآن

فشن اسلامي

لبیک یا حسین یعنی ..... (سید حسن نصر الله )

 

برچسب ها

قرآن (4)  مهدی موعود (2)   مائده (2)  گناه (2)  بی نقطه (2)   علی (2)   نهج البلاغه (2)  خوش آمد گویی (2)   سوره (2)   نساء (2)  لوازم ضروری برای یک جوان موفق (2)  خورشید (2)   ماه (2)  مغز (2)   قرآن (2)  

آرشیو مطالب

مرداد 1393

دی 1392

آبان 1392

فروردين 1392

اسفند 1391

بهمن 1391

دی 1391

آذر 1391

آبان 1391

مهر 1391

شهريور 1391

مرداد 1391

تير 1391

خرداد 1391

ارديبهشت 1391

فروردين 1391

 

نویسندگان

ثقلین

محمود خراشادی

کاظم عباسی

مصطفی داورنژاد

محمد اسمعیلی

محمد کاظم غفاری نژاد

مجید روشن

صادق

محمد حسن پور

جواد صادقی

محسن توسلی

حسن ذوقی

محسن سالاری

قدرت رستمی

علی اکبر خزاعی عرب

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوز و آدرس fowz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

مدیریت وبلاگ فوز

ع.ش.ک





پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

قالبهای مذهبی وبلاگ

جوانان ایرانی

طاووس اهل بهشت

ردیاب خودرو

 

دانشنامه مهدویت

پیوندهای روزانه

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 46088
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

فوز

آپلود عکس
مداحان
IS

 

 
 

لوگوی دوستان

 

مرجع قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin